به نام خدا

وبلاگ نویس ها سلام!

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی بصورت کاملا تصادفی با وبلاگ تازه ای آشنا میشوید که جذاب است و مطالبش شما را میگیرد. نویسنده ی خوش ذوق و خلاقی دارد به موضوعات روز میپردازد و...
اما تعجب میکنید چرا تا به حال در وبگردی تان با اینجا آشنا نشده بودید و این مطالب را پیش از این کشف نکرده اید! درحالی که آرشیوش نشان میدهد مدتهاست مینویسد!
 وقتی به آمار بازدیدش و به تعداد کامنت هایش نگاه میکنید شاختان بیشتر بیرون میزند! در دلتان میگویید: وبلاگ خوبی ست. برای خودش سبکی دارد. منظم مینویسد. مفید و جذاب است پس چرا انقدر ناشناس و مهجور مانده است!
...
برای شناخته شدن در محیط وبلاگستان تنها خوش قلم و خوش فکر بودن کافی نیست. اگر بلاگری در خارج از محیط نت، آدم معروف و مشهوری نباشد و مثل من و شما عادی باشد برای شناخته شدن در محیط  وبلاگستان تنها نمیتواند به خوش قلم بودن و خوش فکری اش اکتفا کند.
 راههایی دارد که اینجا معروف بشود. مثلا: باید سراغ دیگر وبلاگها برود؛ برایشان کامنت بگذارد و تبادل لینک کند و...
اما آیا همه باتوجه به شرایط شغلی و محیطی فرصت و امکان وقت گذاشتن برای این کارها را دارند؟...
...
پارسی بلاگ تصمیم گرفته برای معرفی وبلاگ های خواندنی و ایجاد رقابت سالم بین آنها و به منظور رشد هرچه بیشتر کمی و کیفی مطالب زمینه سازی کند و این شده  که  "مجله ی پارسی نامه"  پس از ماهها برنامه نویسی  ایجاد  شد و در اختیار وبلاگ نویسان قرار گرفت.
...
"پارسی نامه" با فراهم کردن فرصت  "دیده شدن" زمینه را برای معرفی و رشد مطالب تولیدی خواندی و معرفی و شناساندن نویسنده های خلاق و خوش فکر  فراهم میکند.
اما... شاید دوست داشته باشید بدانید مطالب برچه اساسی انتخاب و در مجله قرار میگیرند.
- اولین و مهمترین شرط، تولیدی بودن است. بنابراین مطالب انتقالی از سرویس های دیگر و همینطور مطالبی که از سایت یا وبلاگی عینا کپی شده باشد وارد مجله نمی شوند.
- برای سالم نگهداشتن فضای اخلاقی مجله، از لینک مطالب توهین آمیز و همینطور مطالبی که خلاف عفت عمومی باشد، جلوگیری میشود.
...
مجله بر اساس کیفیت مطالب انتخابی
از پارسی بلاگ به سه قسمت:
 لینک عنوان مطلب
 تیتر یک(لینک عنوان و تیتری از مطلب به همراه یک تصویر بزرگ)
و تیتر دو(لینک عنوان و تیتری از مطلب به همراه یک تصویر کوچک)
 تقسیم میشود.
 یعنی هر چه مطلب محتوا و کیفیت بهتری داشته باشد شرایط بهتری برای دیده شدن برایش فراهم میشود.
زیر تیتر یک و تیتر دو چندیدن باکس وجود دارد که مطالب بر اساس موضوع در آنها لینک میشوند. از فرهنگی-اجتماعی گرفته تا فتوبلاگ و کلیپ. این باکس ها میتواند کمکی باشد برای خوانندگان تا زودتر به موضوعات مورد علاقه ی شان دسترسی پیداکنند.
...
قسمتی که زیر تازه ترین مطالب انتخاب شده هست، باکسی ست که پیام های برگزیده ی پیامرسان پارسی بلاگ در آن قرار میگیرد تا زمینه ای باشد تا رشد کمی و کیفی با ایجاد این رقابت حتی در محیط پیامرسان هم اتفاق بیافتد.
تنها قسمتی از مجله که مطالب منتخب وبلاگ های خارج از پارسی بلاگ را پوشش میدهد بخشی ست که زیر باکس عناوین داغ قرار دارد. شرط قرار گرفتن لینک مطالب خارج از پارسی بلاگ همان است که برای مطالب داخلی هم مدنظر قرار میگیرد؛ تولیدی و خواندنی بودن!
...
وقتی مطلبی انتخاب و در مجله قرار میگیرد، به صورت اتوماتیک یه ایمیل برای اطلاع رسانی به مدیر وبلاگ ارسال میشود. البته اگر ایمیلی در مشخصات وبلاگ ثبت شده باشد!(چه مطالب پارسی بلاگی چه غیر پارسی بلاگی)
   
هنگامی که فیدی از پیام رسان انتخاب شده و در مجله لینک میشود به صورت اتوماتیک با یک پیام خصوصی به نویسنده اطلاع داده میشود.
پس اگر وبلاگتان را با یک مطلب تولیدی و خواندنی به روز کردید یا فید تازه ای در پیامرسان قرار دادید، یادتان باشد ایمیل و پیام های خصوصی تان را چک کنید!
برای ایجاد حس تازگی و به روز بودن سعی بر این است هر روز مطالب جدیدی در مجله قرار بگیرد بنابراین هر لینک یا تیتر مدت زیادی در مجله نمی ماند.
پس باید زود به زود بنویسید!
...
احتمالا تا اینجا حس کنجکاوی تان حسابی قلقلک شده و دوست دارید بدانید چه کسانی عهده دار انتخاب مطالب پارسی نامه هستند؟
همکاران انتخاب مطالب در پارسی نامه تیمی هستند شامل سردبیر و دبیران که همه از بلاگر های فعال، متعهد و خوش قلم پارسی بلاگ میباشند.
...
 دبیران به صورت دوره ای فعالیت دارند.
دوره ی اول مجله کار انتخاب مطالب برای اولین بار انجام میشود و خواه نا خواه با آزمون و خطا خواهد بود. در اولین دوره سردبیر توسط مدیر پارسی بلاگ انتخاب شد تا کار هرچه زودتر آغاز شود و دبیران آموزش هاس لازم را ببینند اما از دومین دوره، دبیران با انتخاباتی که بین وبلاگ نویس های پارسی بلاگ برگزار میشود انتخاب می شوند. و سردبیر را هم دبیران منتخب با رای خودشان انتخاب خواهند کرد.
...
با توجه به اینکه لینک های مجله، از تازه ترین مطالب ارسالی به پارسی بلاگ انتخاب میشود ممکن است هر روز نتواند به طیف گسنرده ی سلایق مختلف مخاطبان پاسخ مثبت دهد اما سعی برا این است تنوع در انتخاب لحاظ شود.
...
و در آخر! بلاگرهای عزیز!
"مجله ی پارسی نامه" کاری گروهی ست و باید با دوستی و صمیمیت، در سایه ی همراهی شما  انجام شود.
پس ما را از ایده های خوب و نظرات سازنده ی تان محروم نفرمایید.

مینویسم پس هستم!
بدرود!