به نام خدا
به حول وقوه ی الهی دور دوم دبیری پارسی نامه به سرانجام رسید.
انتخابات تعییت دبیران دوره ی دوم پارسی نامه در آذر ماه سال 90 با حضور گسترده ی کاربران همیشه فعال پارسی بلاگ برگزار شد.
نتیجه ی اخذ آراء دوستان، انتخاب 15 نفر از بهترین وبلاگ نویسان پارسی بلاگی بود.
دوستان خوش سابقه ای که هم قلم گیرایی دارند و هم وبلاگشان فعال است و...چندین حسن دیگر
که همه و همه باعث شد دور دوم شور و هیجان خاصی برفضای کاری دبیران حکم فرما باشد.
در طول 6 ماه این دوره(دور دوم)، دو جلسه ی حضوری با شرکت بعضی دبیران، سردبیر و مدیرپارسی بلاگ جناب مهندس فخری برگزار شد.
علاوه بر آیین نامه ی انتخاب مطالب که به دبیران ارائه شده بود، روزانه و بصورت مستمر دبیران با سردبیر و مدیریت محترم در اتاق شواری  دبیران ارتباط داشتند.
در اتاق شواری دبیران پارسی نامه بحث های داغی در مورد نحوه ی انتخاب و عنوان گذاری مطالب وبلاگ ها و همینطور چندوچون انتخاب فیدهای پیامرسان بحث و گفتگو میشد.
در این گفتگو ها همه ی دبیران بصورت فعال حضور داشتند و در فضای صمیمی و دوستانه ای هر روز انتخاب دبیران بررسی میشد و نکاتی برای بهبود کار توسط سردبیر و مدیر محترم پارسی بلاگ به دوستان دبیر پیشنهاد میشد.
در این دوره هم مثل دور اول تمام سعی دوستان بر این بود که نوشته های خوب وبلاگ نویسان عادلانه مورد بررسی قرار بگیرد و مطالب تولیدی و مفیدشان در مجله پارسی نامه بازنشر شود اما گاهی ممکن بود مطلبی از دید دبیری پنهان بماند. مثلا به خاطر قطع و وصل ارتباط اینترنتی دبیر یا اشتباه سهوی در کلیک کردن وبلاگ بعدی یا مطلب بعدی هنگام بررسی مطالب بصورت انگشت شمار ممکن بود مطلبی از روند انتخاب خارج شود. بنابراین «اتاق پارسی نامه» ایجاد شد و هرماه فیدی توسط سردبیر در اتاق پارسی نامه قرار میگرفت و از دوستان وبلاگ نویس دعوت میشد اگر مطلب مفید و تولیدی داشتند که در پارسی نامه درج نشده، برای بررسی مجدد در زیرفید قرار دهند. به این وسیله دوستانی که مطلبشان احیانا مورد بررسی قرار نگرفته بود فرصت پیدا میکردند تا مطلبشان را به نظردبیران برسانند. درصد بالایی از مطالبی که در این اتاق گذاشته شده توسط دبیران انتخاب و در مجله درج شد.
یکی از وجوه تمایز سیستم انتخاب دور دوم با دور اول  امکان امتیاز دهی به مطالب با توجه به کیفیت مطالب بود. یعنی مطالب تولیدی و مفید به سه درجه ی کیفی تقسیم بندی و امتیازبندی میشدند. اگر مطلبی درجه ی یک بود یعنی خیلی کوتاه نبود، موضوعش مرتبط به وقایع روز بود و از عکس مناسب برای فهم بیشتر مطلب استفاده کرده بود، اگر لینک به منابع و مراجع دیگر داده بود، همراه تصویر بزرگ در تیتر یک مجله قرار میگرفت و حائز5امتیاز میشد. و مطلبی که در درجه ی بعدی بود با تصویر کوچک در تیتر دوقرار میگرفت و حائز 4 امتیاز میشد و مطلبی که در درجه ی سوم بود با سه امتیاز بصورت لینک مستقیم در مجله باز نشر میشد.
به خاطر امتیاز دهی به مطالب و امتیاز ماهانه ای که به وبلاگ ها تعلق میگرفت در دور دوم بررسی مطالب توسط سردبیر با چکش کاری بیشتری نسبت به دور اول قرار گرفت تا هرچه بیشتر کار انتخاب مطالب سهم بیشتری از عدالت را در برگیرد.
بنده به عنوان سردبیر از دبیران دوره ی دوم کمال تشکر را دارم که با صبر و حوصله ی فراوان کار انتخاب را بادقت انجام دادند و به پیشنهادات ی که از جانب من و جناب مدیر برای هرچه بهتر شدن کار ارائه میشد توجه میکردند.
انشالله کار همه ی دوستان مورد توجه سرور و مولامون آقا امام زمان قرار گرفته باشد و باقیات صالحاتی برای دنیای دیگرمان محفوظ بماند.                         

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           سردبیر

آمار بررسی های دبیران دوره ی دوم

امیرمنصور معزی : 73713

بی یار:20029

مهندس علیرضا افشار:15819

نجیب ا.. سلمانی: 13273

طیبه علی:9970

آقا شیر حفاظ:8225

محمد عابدینی:7097

بوی سیب:7318

راشد خدایی:6326

تبسم بهار:6008

دکتر سخنی:4350

هادی قمی:1985

قاصدک:1208