شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
پارسي بلاگي هاي عزيز سلام به اتاق خودتون خوش آمدين در اينجا ، نکاتي در مورد شرايط انتخاب مطلب وبلاگ شما يا فيدپيامرساني شما براي مجله ي پارسي نامه،توسط دبيران تحريريه و دبيران سرويس هاي پارسي نامه مطرح خواهد شد. به اميد رشد روز افزون سطح کمي و کيفي يادداشت ها و فيدهاي پارسي بلاگ... موفق باشين

پيام‌هاي اتاق

ساعت دماسنج
+ سلام خداقوت يه مطلب ساندويچي و سريع *گونه هاي چهارگانه شوخ طبعي به ترتيب عبارتند از:* 1- هزل (بي پرواترين نوع شوخي) 2- فکاهي (رايجترين نوع شوخي) 3- هجو ( شوخي انتقام آميز) 4- طنز ( شوخي حکمت آميز!!!) خيلي طنز مهمه!
*نکته:*علما اغلب هزل را مقابل جد شمرده اند و از آن به عنوان بي پرواترين گونه شوخ طبعي ياد کرده اند. اما هجو هم به اندازه هزل بي پروا و گستاخ است ولي تفاوت بين اين دو در خطوط قرمز اخلاقي و حريم ها و تابوهاست.
در اين حال هزل، تعليم است و بسياري از بزرگان آن را تعليم دانسته اند و چون حضرت مولوي از آن بسيار استفاده کرده اند. (بديهي است که هر هزلي هم تعليم نيست)
طنز در اصطلاح ادبي نوعي از آثار ادبي که در بر شمردن زشتي ها و رذايل فردي يا جمعي و آگاهانيدن مردم از آن ها مي کوشد و فرق آن با هجو يا هجاء در اين است که طنز در حالي که غالباً بر استهزاي بسيار و کنايه هاي بي شمار همراه است و اغلب از هجا مؤثرتراست، اما صراحت تعبيرات و مفاهيم هجو را ندارد؛ يعني اغلب *غير مستقيم و به تعريض و تلويح*، عيوب يا نقايص کسي يا جمعي را بازگويي مي کند.
تسبیح دیجیتال
گروه آموزشگاه مجله پارسي نامه
vertical_align_top